تحقیق حفاظت سيستم در برابر صاعقه

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع حفاظت سيستم در برابر صاعقه ،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.

فهرست:
مقدمه 
صاعقه چيست و چگونه بوجود مي آيد 
صدمات  
اصول حفاظت از صاعقه 
برق گير يا رسا ناي آذرخش 
راهنماي استفاده از lom          
راهنماي استفاده در نصب ميله ارت (شبكه زمين عمودي )
راهنماي استفاده نصب ميله مسي چاه ارت  (شبكه زمين سنتي )
منابع  

بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
ايمني در صنعت ساخت و ساز 
با زياد شدن جوامع بشري و ايجاد ساختمانها و برجهاي بلند و آسمان خراشها در مناطق مرتفع و تحولات شگرد در صنعت ساخت و ساز ، تكامل و پيشرفت در  اين صنعت بوجود آمده و همچنين  رشد روز افزون و سريع تكنولوژي ، ارائه و ابداع روشهاي جديد در صنايع ميتوان از تحديد  خطرات و حوادث طبيعي گوناگون در محيط فعاليت زندگي ما ( محيط كار ،منازل و …) بطور كلي در همه جا  جلوگيري كنيم  .
خطراتي كه بر اثر ساخت و ساز در مناطق مرتفع  ساختمانها را تحديد ميكند مهندسين و كارفرمايان  را متوجه اين حوادث و صدمات كرده كه با هماهنگي متخصصين  رو به كاهش است . اين  واقعيت را نمايانگر مي سازيم كه نياز شديد  و اصولي به فراگيري و رعايت كامل ايمني و حفظ ساختمانها در مناطق مرتفع را داريم تا خود و ديگران را در برابر اين همه خطرات و سوانح طبيعي حفظ كنيم و اين معلومات  و راه و روش صحيح براي پيشگيري و چاره انديشي را فرا گيريم كه  از اين حوادث طبيعي ( صاعقه ) جان سالم بدر ببريم .
صاعقه چيست و چگونه بوجود مي آيد.                    
صاعقه يكي از اصرار آميز ترين پديده هاي خلقت است كه در عين زيبايي بسيار مخرب بوده و در طول تاريخ زندگي انسان ، موجب ضرر و زيان مالي و جاني بسياري شده است  صاعقه از تخليه الكترواستاتيكي ميان ابر و زمين بوجود مي آيد .در ابرهايي از نوع كومولونيمبوس(كه گاه تا  18 كيلومتر ارتفاع  و چندين كيلومتر عرض دارند )طي مراحلي ذرات آب داراي بار منفي و ذرات يخ داراي بار مثبت شده بطوري كه (عموما")بارهاي منفي در لايه هاي زيرين و بارهاي مثبت در بخشهاي فوقاني ابر متمركز ميشوند . در اين حالت بارهاي مثبت سطح زمين نيز ،در زير سايه ابر مجتمع ميگردند . 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 593 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:139,458 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.